Sambungan Cerpen Biniku Sakai : Ezad Amir

February 4, 2012



Aku duduk sendirian di satu sudut , tak boleh main sangat dengan minah ni, nanti apa lagi yang dibuatnya untuk malukan aku .

********
Tiba2 , ada seekor tangan berbulu roma panjang menarik telinga ku ,
'adess adess adess ,.apa tarik2 ni ?'

'kau ingat dengan duduk bertinggung macam kera ni ,kau hot habis laaa ? menjejaskan reputasi aku  aja , 'bebel Myra

'ek elehh , wat lek wat kul sudah la , kau ja yang melebih , aku tengah tengok ikan ni ..'  balasku..

'ha nah kau !, tengok la ikan tu puas2 ,. ' ditolaknya aku ke dalam kolam sedalam 20 inchi . habis lencun separuh seluar ,. dek tak tahan dengan sikap gilanya yang buat aku gila tu , aku terus berjalan menuju ke BMW ku sambil  menelefon Myra ..aku menarik nafas perlahan2 dan cuba untuk bertenang , mungkin dengan cara yang lebih bertauliah, kami tidak akan bergaduh lagi ..

tuttut, tuttut ,.
'Ha apa kau nak? ' Tuala ? g carik sendiri !
'Tak .....Jom kita balik......' .. aku mnjawab dengan nada yang lembut daripada biasa,..

Myra tersentap , hatinya mula seakan2 lembut selembut nada ku yang luar biasa . #_#

Keadaan dalam kereta sunyi sepi , seolah2 hanya dengupan jantung sepasang suami isteri sahaja yang kedengaran .. Lampu2 yang dihias di jalan raya itu seakan2 menyerikan lagi keadaan dalam kereta itu.,

tiba2 si suami berhenti di sisi Petronas , .


'kenapa kau berhenti ?'
'Aku mahu beli panadol ,tapi Seluarku basah . boleh kau tolong aku ?' sambil aku menghulurkan wang baru berjumlah rm10 kepada Myra
'HMMM..'Myra mengambil duit itu dan terus menuju ke dalam pasar raya Mesra ,
aku mula mengukir senyuman ....
senyuman yang memberi makna terbesar dalam hidupku ,. Setelah aku lihat Myra masuk dalam Mesra , aku terus pecut BMW E92 M3 ku meninggalkan Myra Hasfira Syafareena Hana Farha.. hahahahhhahahhaahaha ,. puas hati aku , berjalan kaki lah kau myra oi !!







*******************************************************************


Hoi orang tua ! Jom kita balik, aku tersedar daripada lamunan hebatku itu , alangkah super powernya kalau benda tu betul2 berlaku ....haha !

****
  Saya tak pandai nak buat cerita menarik2 , huhuu ..tapi cerita Minda kronik mmg menarik , sila baca :) >klik<

26 comments

  1. peewit.BMW tu...hahaah...
    setailo la cara tulis skrip ni.

    ReplyDelete
  2. haha .. saya ikut base ezad je , dah dia pakai bmw , tak sempat nak g beli kerta baru . huuuu .. ha? stailo , mesti silap baca ni , hhaa . saya rasa mcm boring gila skrip saya.

    ReplyDelete
  3. @Nurul Amanina
    haha , yeke ? thanks so much .. hentam labu je ni . uhu

    ReplyDelete
  4. kiki. bestla:D jm baca cerita saya :D
    http://cikpensil.blogspot.com/search/label/Cerpen%20Dimana%20Ayie%20Part%202

    ReplyDelete
  5. wah!! ade bakat...
    dah siap nanti buat filem macam ombak rindu ek..hikhok

    ReplyDelete
  6. @cik pensil'kiki , thanks <3
    ok dear !

    ReplyDelete
  7. @fara
    haha ,. thanks dear, aisyoo , xde lah smpai ombak rindu , haha

    ReplyDelete
  8. HAHA . tggu gak sambungan 'minda kronik' nieh . haha . gud job anys , bole tahan nie . hihi ^^

    ReplyDelete
  9. @lieya
    haha , a;ah , anys pon tunggu gak nieh , thanks . huhu , biasa2 je kan , anys xpandai buat krgn bm , ayat lintas pukang xsopan , huhu

    ReplyDelete
  10. nice...kreatif tu...wahh..best nye..

    ReplyDelete
  11. @ija
    hehe , baca ke idak ni , huhu , tak kreatif mana pon awak , hehe . merapu ja .. huk3

    ReplyDelete
  12. hahaha..sy suka cara kamu ending kan cerpen ni!
    good job beb!!kreatif n menarik!serta humor!!hoho..

    td dh baca tp x sempat nk tgl kn komen..

    http://remajapower.blogspot.com/2012/02/8-blogger-wanita-yang-patut-anda-kenali.html

    ReplyDelete
  13. jalan crita smbungan yg menarik !!!
    suka2 :)

    ReplyDelete
  14. kehkehkeh okla...jgn ikot sangat perangai ezad! ;p
    gudjob!

    ReplyDelete
  15. endinh ni mang ader stail la... hee~~~

    ReplyDelete
  16. @ezad , hahaha . thanks .. hehe . alolo , puji nmpk ..lawak skema2 ja ni , hikhik

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© Anis Nadhilah. Design by Fearne.