x Tips Belajar untuk budak spm | Anys NADHILAH

Tips Belajar untuk budak spm

December 15, 2011

Assalamualaikum kawan2 ..  goodies untuk hari ini adalah khas untuk pelajar2 sekolah yang akan mengambil peperiksaan sama ada upsr,pmr atau spm.. yehh, saya bukan budak sekolah lagi ,sayas dipecat sebab umur dah tua . kulit dah berkedut. ;(  sweet September next year umo sudah 18 . wehh , sedih wehh ..

hari ni saya  nak kongsi tips2 belajar . sebenarnya ada sorang adek blogger request dekat saya sebelum spm ri tu . so sekarang saya nak mmbayar hutang . sory dek, lambat sikit .. ini semua kerja ‘result trial saya’ untuk mengorek rahsia saya,. Klik sini . xde lah ohsem sgt kan ..


Tips  Belajar khas untuk budak SPM
Spm berbeza dik. Spm xsama dgn upsr dan pmr . xcaya bila dek dah jejak dalam alam form4 n 5 , dik akan rasa gemuruhnya itu . semua orang makin malas sebab pelajaran makin tough , tambah2 yang berada di sains tulen . budak upsr , pmr sekarang sume dah pndai , keluar je result dalam berita mesti semua 4,5, 8,9 A. Tapi ada ke keluar berita 3563567756 orang mendapat straight A for SPM dalam sesebuah sekolah   . memang tidak ada . sahih tak de. calon spm pon ada 30 orang je, nampak benor nipunya . . maka lembaga pon semakin tahun , bikin soalan makin senang . chill ! cenggitu kami nak :>

Suka Buku
First sekali kali untuk beljar , mesti lah suka buku . kalau korang benci buku, buku tu lagi benci korang tahu . jangan la korang lempar2 buku tu , kalau boleh jaga buku dgn elok , belai. Kiz muah muah setiap hari . bila tengok buku, must say i love you sampai buku tu balas balik .;)


Ikhlas belajar
Benda ni penting jugak  bila belajar perlu ikhlas .so sebelum buka buku tu   baca  lah bismilllah. And must say ‘ aku belajar ini kerana Allah ,kerana ibubapa, kerana diri sendiri, dan masa hdapan Negara’
Niat dalam hati sedalam yang mungkin ! .

Enjoy
Waktu belajar kita perlulah enjoy ,Dalam hidup ni kita mesti ????? ENJooooy . bak kata cerita puteri tv3 . jangan ingat main je boleh enjoy . macam mana nak enjoy belajar , gini tips nya  ambil buku, gomoi2 dgn buku tu, cubit2 hidung , pulas2 telinga . haha . no ! depend on your own style lah . macam saya sendiri, saya enjoy belajar dgn buka lagu2 yang saya suka, .
Dan nangis lah baling je calculator  kalau korang xreti selesai soalan add math . kiki.this mean , try harder untuk selesaikan soalan tu , kalau tak tanya orang lain , memang bodoh namanya ,. sebab ilmu tak jatuh dari langit ...

Terokai ilmu
Cuba terokai apa yang anda beljar tu , (agak2 kawan korang xtahu) so what ? boleh belagak sikit depan dorang , haha. Tidak . ini adalah motivator utk diri . cari habis2 ilmu tu . FYI, korang perlu ada cita2 mulai sekarang , baru lah jelas dan cerah sedikit jalan hidup korang tu .. anyway saya nak jd doctor, How aBout You ?


oke , ini dikira dalaman punya tips laa , luaran will continue soon ;)
Tah kenapa kekontangan idea buat masa ni . so sorry, kang saya type pnjang2 tak terbaca pulak . so entry di akan bersambung pada waktu kelapangan .


saya ingat nak buat tusyen online , sedang mencari idea camne nak manage .
Apa yang saya sediakan , mungkin Tusyen Add math .. kira2 senang sikit !

salam till next entry . lep u .>><<

11 comments

  1. trima kasih kak ,, thun ni sya spm .. mmang trasa sngt pn gmuruh ny n stress ny nk manage time .. suka dngn tips yg akak bgi ni ..

    ReplyDelete
  2. yeke , appreciate it dear . thanks3 .. huhu. adek berusaha bersungguh2 hokeh , make up dont depressed your parent !

    ReplyDelete
  3. Hehe, Lina lah tu yang mintak :) Thanks akak! Doakan SPM saya :D

    ReplyDelete
  4. @wahh lina , i'm so glad awak masih baca ;)

    ReplyDelete
  5. Entry sungguh lucu.. dan tergelqk bile bace.. pape pon entry nie mng nasihqt yg mndqlam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehe , thank youu ..semoga ia membawa manfaat untuk semua ..

      Delete
  6. konpiuz. :( http://www.natasya-pink.my/2013/01/aku-masih-konfius.html

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum, kak anis area kedah kan? ada buat tuiton addmath dak? huhu

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© Anys NADHILAH. Design by FCD.