x COSRX Low pH Good Morning Gel Cleanser (Malaysia) | Anys NADHILAH

COSRX Low pH Good Morning Gel Cleanser (Malaysia)

July 1, 2019

Nama produk : COSRX Low pH Good Morning Gel Cleanser


Deskripsi :
Pembersih lembut yang sangat baik untuk mencuci pagi anda, pembersih gel formula pH rendah ini tidak melepaskan kulit minyak semulajadi anda dan mengandungi bahan botani yang memurnikan dan asid ringan untuk membersihkan kulit anda dengan tekstur yang paling lembut dan jelas. Ia juga dirumuskan untuk membuang solekan dan residu berasaskan minyak yang lain dengan pH kulit yang bahagia 5!

Bahan-bahan
Water, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Lauroyl Methyl Isethionate, Polysorbate 20, Styrax Japonicus Branch/Fruit/Leaf Extract, Butylene Glycol, Saccharomyces Ferment, Cryptomeria Japonica Leaf Extract, Nelumbo Nucifera Leaf Extract, Pinus Palustris Leaf Extract, Ulmus Davidiana Root Extract, Oenothera Biennis (Evening Primrose) Flower Extract, Pueraria Lobata Root Extract, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil, Allantoin, Caprylyl Glycol, Ethylhexylglycerin, Betaine Salicylate, Citric Acid, Ethyl Hexanediol, 1,2-Hexanediol, Trisodium Ethylenediamine Disuccinate, Sodium Benzoate, Disodium EDTA

Perkara pertama adalah ketiadaan Sodium Lauryl Sulfate (SLS) dan Sodium Laureth Sulfate (SLES), dua surfaktan sintetik yang biasa digunakan (yang telah mendapat reputasi buruk dalam beberapa tahun kebelakangan ini). Ramai orang menganggap mereka terlalu keras untuk sama ada kepada muka atau kulit kepala (oleh itu populariti shampo bebas-sulfat dan alternatif, kaedah rambut "mencuci" tanpa syampu).
Daripada SLS dan / atau SLES, produk ini menggunakan cocamidopropyl betaine yang lebih ringan sebagai surfaktan. Berkaitan adalah ketiadaan perengsa(irritant) lain yang dikenali sebagai alkohol dan papain.
Perkara kedua yang perlu diperhatikan adalah banyaknya ekstrak tumbuhan pelembap, astringen, dan anti-radang dan bahan-bahan lain yang terdapat dalam senarai ini. Di atas kertas, mereka menjadikan pH Rendah Morning Good Cleanser Pembersih kelihatan mengimbangi dan menenangkan


Kebaikan : 
Deep Cleansing
Remove excess sebum
Gentle Cleansing
Low PH (Maintain Skin Balance )

Baik untuk: All skin types, but sensitive, dry, dehydrated, and/or acne-prone skin types may see the most benefit.

Jangan guna jika:  You are sensitive to tea tree oil or other plant extracts, butylene glycol, or anything else in the ingredients list.

Review:
Konsistensi pembersih ini tidak terlalu berair tetapi tidak terlalu tebal. ia sama seperti pembersih gel biasa. Ia menghasilkan buih apabila anda mula menggosoknya dengan air. hanya satu jumlah gelembung yang cukup untuk membersihkan wajah anda tanpa melepaskan kelembapan. Bau itu sendiri bau seperti pokok teh dan beberapa ubat / antiseptik. anda akan mendapati ia pelik pada mulanya dan agak melemparkan anda (saya hampir tidak mahu menggunakannya, saya fikir pembersih ini penuh dengan kimia kerana cara ia berbau tetapi tidak) ia sebenarnya bau segar jika anda telah sudah terbiasa dengannya. ia hanya membasahkan anda dan kulit anda apabila anda membersihkan wajah anda pada waktu pagi. Pembersih ini adalah sgt lembut. oleh ini saya maksudkan sangat sangat baik untuk kulit sensitif. ia berfungsi dengan baik untuk membersihkan wajah anda dari kotoran dan solek cahaya (wajah muka tidak penuh). idea pembersih ini adalah untuk menyegarkan semula kulit anda pada waktu pagi selepas masa tidur kecantikan yang lama jadi saya fikir tidak ada yang terlibat di sini. Pembersih ini adalah pembersih Ph yang rendah, jadi ia adalah baik untuk kulit anda (kerana Ph yang lebih tinggi boleh menghilangkan semua kelembapan anda dari muka anda, yang tidak melakukannya). Saya rasa pembersih ini adalah baik untuk semua jenis kulit dari kering hingga rawan, sensitif dan rawan jerawat. Ia hanya mengambil penjagaan yang sangat baik pada kulit anda. Btw dari nama produk itu sendiri, saya fikir mereka hanya mengesyorkan anda menggunakannya sahaja setiap pagi (dengan pembersih gel pembersih pagi yang baik dengan betul Ph) walaupun anda boleh menggunakannya setiap pagi dan malam (seperti saya) hehe. 

Produk ini adalah salah satu pembersih asas kegemaran saya yang pernah! mereka melakukan apa yang sepatutnya dilakukan! ia adalah pembersih yang hebat untuk membersihkan wajah anda. tetapi anda harus tahu bahawa pembersih ini tidak boleh melakukan apa-apa untuk wajah anda kecuali pembersihan kotoran dan residu. Saya maksudkan pembersih ini tidak dapat menjadikan wajah anda lebih mantap atau terang kerana ia hanya pembersih umum.

Apa yang saya sedar sejak kali pertama saya menggunakan pembersih ini bahawa wajah saya kurang berminyak (kerana ia tidak menghilangkan kelembapan anda dari muka anda, jadi wajah anda tidak perlu menghasilkan lebih banyak minyak untuk menjadikannya kelembapan cukup tetapi sekali lagi anda harus mencatatkan bahawa mencuci muka kita dengan pembersih biasa akan membuat kulit kita sedikit kering), muka saya kurang kerap untuk keluar kerana pembersih ini membersihkan dengan baik dan minyak pokok teh di dalamnya membantu untuk mengelakkan minyak keluar juga.
Saya menggunakannya dua kali sehari, pagi dan malam. tetapi saya biasanya membersihkan muka saya dengan pembersih yang lebih kuat (pembersih asid salicilyc saya lembut) pada waktu malam kerana saya fikir saya memerlukan pembersih yang lebih kuat untuk mengakhiri hari saya yang kasar dan diikuti dengan pembersih ini untuk mengimbangkan Ph saya.

Ohh dan bonus pembersih ini membuat wajah anda merasa sangat lembut, segar, dan jelas.
Apa yang paling saya sukai adalah bagaimana muka saya yang segar selepas saya membersihkan wajah saya dengannya. Pembersih ini begitu lembut, terdapat satu ketika sahaja apabila wajah saya mendapat lekas matahari yang teruk dan benar-benar jengkel tetapi pembersih ini tidak menyengat muka saya sama sekali.

Semua ahli keluarga saya dengan semua jenis kulit yang berbeza menggunakan pembersih ini dan tiada seorang pun daripada kami mendapat pelarian kerana menggunakan pembersih ini. Tetapi saya memberi amaran kepada anda bahawa pembersih ini tidak boleh melakukan kerja segera. Jadi anda memerlukan masa. Ketika pertama kalinya saya menggunakan kulit ini membersihkan, ini karena pada saat kulit saya terbakar. tetapi selepas seminggu menggunakan pembersih ini diikuti dengan penjagaan kulit saya yang lain (pelembab, intipati) kulit saya kembali baik.

(Disclaimer: Review adalah daripada sumber lain untuk rujukan anda dan saya sendiri :D Untuk review penuh dari saya sendiri, boleh subscribe Youtube channel saya)


*kamus skincare*
Surfactant adalah baham yang digunakan untuk mengurangkan tegangan atau geseran antara dua lapisan. Contoh di dalam skincare adalah foaming agent atau agen buih untuk melicinkan proses mencuci muka dan mengurangkan geseran.

Post a Comment

Latest Instagrams

© Anys NADHILAH. Design by FCD.