x BENTON Aloe BHA Skin Toner (Malaysia) | Anys NADHILAH

BENTON Aloe BHA Skin Toner (Malaysia)

July 1, 2019

Nama produk : BENTON  Aloe BHA Skin Toner

Dekripsi : Dikemas dengan bahan-bahan yang menguntungkan kulit seperti asid aloe dan salisilat, toner ini menghidrat dan menyiapkan kulit anda untuk membantu penyerapan produk penjagaan kulit pada langkah seterusnya dalam rutin anda.  (sokoglam)

Bahan- bahan: Aloe Barbadensis Leaf Water, Aqua(Water), Butylene Glycol, lycerin, 1,2-Hexanediol, Sodium Hyaluronate, Snail Secretion Filtrate, Beta-Glucan, Polyglutamic Acid, Aspalathus Linearis Extract, Portulaca Oleracea Extract, Psidium Guajava Fruit Extract, Salicylic Acid 0.5%, Althaea Rosea Root Extract, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Arginine, Pentylene Glycol, Zanthoxylum Piperitum Fruit Extract, Pulsatilla Koreana Extract, Usnea Barbata (Lichen) Extract, Polysorbate 20, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Xanthan Gum

Aloe Water: Melegakan, melembapkan
Salicylic Acid: Mengelupas, mengurangkan sebum, dan anti-radang yang hebat untuk kulit jerawat. Snail Mucin (Snail Secretion Filtrate): Menyokong penjanaan sel semula jadi dan menambah kelembapan untuk meningkatkan ketegasan

Produk Sesuai: Untuk semua jenis kulit


Review:  Satu lagi asid di muka. Keinginan untuk mencapai kulit yang sempurna dan rutin penjagaan kulit yang ideal yang berfungsi untuk menjaga kulit sepanjang hari telah menyebabkan saya meneroka lebih banyak produk BHA

Toner ini, yang merupakan BHA yang mengandungi 0.5% Salicylic Acid aktif, membantu mereka yang mempunyai kulit mudah jerawat, bintik hitam dan tekstur kulit kasar untuk mencipta penampilan kulit yang sempurna. 

Dengan ekstrak aloe vera, ia membantu untuk melegakan, menenangkan dan memulihkan penghidrasi yang hilang kepada kulit. Keluaran siput (Snail Mucin) adalah untuk memperbaiki dan merawat kulit yang rosak, dan sodium hyaluronate untuk menambah penjagaan tenaga dan pelembab. Dari apa yang dikatakan, ia membantu untuk merawat apa-apa keadaan kulit yang dialami. 

Selain itu, tiada bahan menyebabkan jerawat, atau kerengsaan selain rembesan siput (snail mucin) yang boleh mengganggu mereka yang mempunyai alahan debu yang teruk, atau mereka yang alah kepada aspirin.

Salicylic acid adalah bahan aktif dalam produk ini, dan biarkan produk berfungsi pada kulit anda selama 30 minit, sebelum meneruskan penjagaan kulit anda dan sangat disyorkan untuk menghindari cahaya matahari secara langsung jika tidak dilindungi. Oleh kerana kulit anda akan menjadi sensitif dari bahan aktif, sangat disarankan untuk memakai sunblock setiap hari dan mengelakkan cahaya matahari langsung ke kawasan aplikasi, atau mencampurkan bahan aktif lain dalam jangka masa 30 minit.

PROS: 
pH seimbang pada 6 pada skala pH, sebagai barrier kepada kulit
200mL adalah jumlah yang layak bagi setiap botol 
Sebagai BHA, ia tidak mengeringkan kulit 
Bertahan lama. 
Menjadikan kulit benar-benar licin, melawan jerawat dengan baik. 
Tiada air / aqua dalam senarai ramuan; ia digantikan dengan air daun lidah barbadensis. 

CONS: Sebagai BHA, anda perlu menunggu 20 hingga 30 minit untuk produk yang berfungsi pada keadaan optimum sebelum meneruskan dengan penjagaan kulit anda. 
Memandangkan anda sepatutnya memakai SPF setiap hari, ia tidak benar-benar penawar, tetapi anda digalakkan memakai SPF setiap hari kerana BHA boleh menjadikan kulit anda lebih sensitif terhadap sinaran UV dan kerosakan matahari.

*Kamus Skincare*
BHA merupakan akronim untuk Beta Hydroxy Acid, yang lebih dikenali sebagai salicylic acid, ramuan yang mempunyai pelbagai manfaat untuk pelbagai jenis kulit dan kebimbangan. 
BHA adalah nama struktur untuk salicylic acid dan tidak berkaitan dengan bahan pengawet BHA (butylated hydroxyanisole).

1 comment

  1. Wow that was odd. I just wrote an extremely long comment but after
    I clicked submit my comment didn't show up. Grrrr...well I'm not
    writing all that over again. Regardless, just wanted to say fantastic blog!

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© Anys NADHILAH. Design by FCD.