x Ipoh Food Hunting : Espresso Lab | Anys NADHILAH

Ipoh Food Hunting : Espresso Lab

April 25, 2015

Rasa macam first and last ja makan n minum dekat espresso lab ni. heheeee
nak tahu kenapa ?? 
continue reading .... 

Kawan aku la yang ajak makan espresso lab ni .. sebelum ni ragu ragu sama ada halal atau tak makanan kat sini , sebab ada orang cakap ada alcohol . then kawan aku cakap, halal je , ada certificate and ada kawan-kawan dia pakat makan kat sini sebelum ni dan dorang sangat recommend. sebab tu la dia beria-ria sangat nak pergi . emmm , aku macam malas je nak makan kat sini sebab tengah jimat duit. sebab kawan aku ni siap tarik-tarik beg aku macam budak-budak nak makan kat sini , aku pun follow je lah . tapi dengan syarat kena belanja~~ haha!! and he said yes! so JOM MAKAN !!

Sampai ja kat espresso lab ni, Perut aku ada la lapar sikit, dan aku mencari makanan yang berat sikit untuk diisi. Rupa-rupanya dekat espresso lab sini cuma ada roti, donut, dan kek sahaja. tapi variety flavour lah. Sebabkan orang nak belanja, so aku cari makanan murah-murah je. 
Kek nampak sedap, tapi yang kitorang nak tu, waiter tu mention ada alcohol, fuh . thanks god for mentioning .. Harga kek dia lebih mahal dari kek secret recipe. I guess because of the alcohol??

ok, so aku try croissant dia ja.. tu macam dalam gambar kat atas tu dan ada satu jenis lagi, tapi aku tak sempat nak ambil gambar.. roti berlari masuk dalam perut cepat sangat. Lapo kot ! tadi lapar sikit ja , lepas tunggu dia potong semua jadi betul betul lapar.
Aku ambil croissant inti sosej dan inti chocolate

Verdict : dua dua roti yang aku ambil tu sedap ja. tapi aku dalam prefer yang inti sosej. sedap rasa lagi best, ada manis masin dia tu. Coklet pun ok .. tapi kalau lagi banyak melting coklat dalam roti tu mesti lagi sedap .. roti dia rapuh dan ada rasa susu serbuk sikit sikit. 

Overal rate : 3.5 , but still kalau boleh nak lagi. 

Harga roti : RM6 each

We also ordered chocholate drink.. Sedap !! Tapi mahal . RM16 . kira high standard drink la kot. Never repurchase sebab price tuuu. tunggu la kaya sikit kot. 
this is my friend that treated me !  Thank you boss.,
tak sangka roti x 3 plus chocolate drink x 2 would cost RM50.  But anyways, pasni aku kena belanja dia plak . heheee

Thank you for reading dear friends ! Muah :)

13 comments

  1. standard betul kan. kat mana ye espresso lab ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup ! harga tu T_T . dia ada banyak cawangan but this one kat ipoh garden, ipoh.

      Delete
  2. memang mahal makanan dia. rasa mesti berpatutan dengan harga kan? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup mahal ! ikut citarasa orang kot .. macam anys sendiri.. nope..

      Delete
  3. Mahal gak eh..tp kalau ada alkohol pikir banyak kali gak nak g makan sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep .. mahal .. tu laa . better option not to go .. sebab kek dia ada yang alcohol. takut ragu ragu kan

      Delete
  4. Standart restoran dia la kan. Mahal. Kalau ana, ana tak order inti chocolate. Ana suka agi inti sosej. Hee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup . hahah , kalau anis , order dua dua .hehehe

      Delete

Latest Instagrams

© Anys NADHILAH. Design by FCD.