x Jpj test ! ;) | Anys NADHILAH

Jpj test ! ;)

April 8, 2012

`Keinginan mengupdate sangatlah terlampau kebelakangan ini ,. nak update aktiviti hari-hari pon , aktiviti pon tak ada ,. hampeh .. camera aku hilang !! haishh .kenapalah otak bersimpul aku tak dapek ingat kat mana aku last aku letak camera tu .. aku betul-betul butuh itu kamera sih ..

arghhh , show yourself . kenapa mesti sorok-sorok .. tak hingin aku main sorok-sorok dengan engko ..
aku ada kerja la . urgent !

Arghh , bior je lah ,. pening cari kamera pagi tadi sampai tertidur 2 jam start pukul 2 petang ini . haha ! menarik , jarang-jarang aku tidur siang , hari ni terlampau mengantok sedangkan semalam pon tidor awai ..

ah , aku suka .. setidak-tidaknya hilang sikit dark circles bawah mata .. yeeaahhh , nak tidur awal lagi malam ni .. i need a book untuk tidurkan diri saya ..

dari saya ke aku . dari aku ke saya .. hentam je la labu . jangan sentap suda ..eh korang jangan sentap. ;D
lama dah tingin buat blog ni untuk nak blogged pasal diri sendiri ..
like introduced kat facebook dulu-dulu pon blog ni blog peribadi .
bukan blog business .. lalalala

saya memang tidak hingin menjadikan business tapi terjadi jugak dikala holiday yang panjang gila ni .
aku ni memang suka shopping online , even bila tengok tv ja mesti dorang banteras shopping online .
tapi aku tak boleh . semenjak dua menjak buat account bank baru mentang-mentang boleh transfer duit main klik2 ja , so far dah beratus aku habiskan shopping online .. aku rasa down sangat . why why aku beli ..
why aku tak simpan untuk masa hadapan ..WHY ??!

aku beli dua tiga menda ja tapi dalam kuantiti yang banyak untuk megelakkan kerugian postage ..
RM6 tu , satu kerugian ..
Sejak aku buat account bank ni ,
 aku beli VCO dan collagen , habis RM100
pastu aku beli Japan cosmetic
Habis RM200
pastu aku dah booked baju
habis RM120
and bulan lima nanti aku nak beli Hello kitty online
tak tau la banyak mana pulak nak habis .. ;(

yang aku record dekat atas yang bg impak besar dekat account aku ja..'
yang sipi-sipi puluhan ringgit tu aku halalkan sahaja ..

nak dijadikan pengalaman disini ,.
aku rasa rugi sangat noe aku beli VCO dan collagen even kualiti ok tapi aku tak continue makan , budget punya pasal . so macam nothing change la . makan berhenti makan berhenti . collagen is ok , tapi mahal harga RM60 15 sachet .. sehari satu sachet ..

tapi umur macam aku ni tak perlu kot makan collagen , why aku tak bagi ja kat my mum,'sekurang-kurangnya she can pay it back to me like menjual kat dia . hehe .  bodohnya aku beli , macam membazir ja sebab aku tak betul2 perlukannya ;(

Japan cosmetic tu , aku dah bayar , pre order , two weeks to go lah . belom dapat ,belom cuba .. semoga hasilnya cantik untuk saya .. saya habiskan RM200 ok .. not RM20 . T_T
apa-apa pon paid already .. tak boleh cancel2 ;(

Tu lah antara reasons saya jual itu jual ini , untung sengget dua pon bagus sangat dah masuk poket jugak .. lama-lama leh jadi bukit . susahlah orang menggangur 24 jam ni kalau asek soping , mau bankrap ka hapa ..

Hari tu duit heartbeat masukaccount .. arghh , heavennya .. hehe . ala dapat la RM60 lebih ... ok ahhh tu dari asek berkurangan ja, ada ah jugak peningkatan ..

Kawan-kawan saya ada yang kerja , bestnya , pengalaman boleh , duit boleh , letih pon boleh ..

yang aku ni kerja ternak lemak serta basmi MYR sahaja .. ok basmi Malaysian Ringgit bai ..
entry aku penuh penyesalan dan  ehhhm .. tah ..

yang penting 15APRIL ni saya ada test JPJ . wish me luck babes . !

Kelmarin , ada QTI .. hammmpaehhh teramat sangat , nak masuk gear 1 ,p masuk gear 3 ,
nak masuk gear 2 p masuk gear 4 . what the ???

malu campur bebal dalam jiwa halus aku ni,
tu la , orang nak bawak kereta kat rumah tak kasi , ok saya marah kelmarin sambil mengadu buat muka paling buruk in the world dapat tempat pertama . .

lastly , i told my dad ..
ha baru suruh aku bawak kereta  , sensorang lagi , ee best2 .. tapi takut kemalangan jugak ..i suruh ah mom teman ,
then my dad said , kena ada keyakinan diri , hampeh ..
saja ja berlakon takut sikit , at least kalau nak langgar something ada orang nak tolong pekik2kan , hehee .
i love u mom n dad .
adik saya tak kurang peranannya , hanya tahu buka radio dan bising2.. 

Dalam dok buat latihan kereta ni (yang 8 jam tu kan) , saya ada bengang sikit dengan sorang makhluk ok .sorry to say ..
he/she really make me digusting and ya allah meluat !

subhanallah , apa-apa pon hapuskan perasan dia ke aku , jadikan dia manusia yang soleh .. semoga dia dapat menjaga anaknya dengan baik *phew.. dah ada anak kot . stop to do this to me .

kadang-kadang macam frust jugak , ada pernah sorang mamat hantar courier kat rumah, lepas dia blah dia sms cakap sorry kertas jatuh , mintak number ic lain , ok fine . aku bagi ja tnpa syak wasangka .. pastu masuk ag sms , ajak sms sebab dia bosan . amboii , aku tak layan .. berimbun-rimbun msg dia hntar last sekali kena blacklisted .. hahahahha ! bodoh . sms kau satu pon tak masuk phone aku , kol kau semua dah reject awal phone aku punya kerja .

bagus gak phone ni .. euww . tapi saya memang suka , walaupun function yang best2 gila tak ada , tapi function yang ohsem  ada !


Karangan woo aku buat hari ni , ishh , seronok gila memories satu bulan aku himpitkan dalam satu entri . fuhh ,... i love guys sebab sudi baca cerita dongeng ni ..


penggunaan aku, saya , i minta ditukarkan megikut keselesaan anda .. hearted .. bai bai ..


lapar burger Mcd . rasa maca nak sambung lagi cerita ni , minggu depan ah , hihi ..
Assalamualaikum ;D

17 comments

  1. haha. best bace 'karangan' ni. >,<

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha , best kat mana tu? hihi ;)
      anyway thanks singgah n komen sekali , hihi

      Delete
    2. best dekat beli barangan online. heheh. sy pun engat nak beli tapi x brape reti lar nak beli online .

      Delete
    3. HEHE , best tu best jugak kalau benda tu susah nak dapat kat area kita , hehe . cer cuba cer cuba , ehhehe

      Delete
  2. ahhh, penuh khusuk baca.haha.

    sy tak pernah lagi shopping online. hehe,

    gudluck akak test JPJ. chaiyok2!! XDD

    ReplyDelete
    Replies
    1. khusuk , isk ,. malu .. rasa macam semalam emosi tak stabil lak buat entri ni , hehe

      Delete
  3. gambar pun dah senget... teleng kepala nak tengok.. huhuhu

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. haha , ngehh , smpai hati kata mengarut .. hehe , tp siyes rasa macam mengarut gak , hehe

      Delete
  5. hahaha . gud luck dear test jpj : )

    ReplyDelete
  6. I don't understand this language, but I just had to comment to say how gorgeous you are! It's nice to see another hijabi too :) You have a wonderful blog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ouh .. i see , it's ok , thanks huda ,, i'll try .hee
      you have a wondeful blog too !

      Delete
  7. goodluck kay. huhuk. gmbar cntik ;)

    ReplyDelete
  8. Good luck test JPJ,,banyakkan bercakap dengan JPJ gerenti lulus... Hehehe...
    Adik dh lepas test JPJ semalam...

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© Anys NADHILAH. Design by FCD.